About Me

Assalamualaikum :)

Siti Nuur Hidayu Binti Muhammad nama ikut ic. Mostly yang kenal panggil Ayu. Family panggil Siti. Suami I je panggil I ayang. cehhhh. Lahir tahun kuda, 6 Ogos. Lahir kat negeri asal mak, Pahang. Kejap je dok situ. Pastu abah pindah Kelantan - Gerik - Taiping and lastly bertapak kat Selama, Perak kampung abah sampai sekarang. Tapi sekarang dah jadi bini orang. Currently berada di bumi Rawang.

Anak ke 2 daripada 6 beradik. 3 laki 3 perempuan. Dengan bangganya nak bagitau Ayu orang pertama yang kawen pada umur 24. muehehehe. 

Walaupun bukan seorang puteri, tapi terpilih dapat kahwin dengan anak raja pada 7 Jun 2014. Raja Yusaini Bin Raja Mohamed Yusop. Orang Perak jugak. Tak sangka kawen dengan member baik 1 skot dari PALAPES UPM selepas beberapa siri percintaan gagal. Eh. No more tears melainkan nangih ngada manja kat strongman I. 


Dan setakat ni alhamdulillah dianugerahkan seorang putera raja menjadikan Ayu seorang MAK ORANG. Anakanda diberi nama Raja Muhammad Fateh Bin Raja Yusaini selamat dilahirkan pada 23 Jun 2015. 

amboi. Baru umur 14 hari dah pandai sengih mintak cium

Pasal kerja, macam-macam kerja pernah buat. Jadi runner mekdi, jadi minah kilang, designer tak bertauliah, pembuat frozen pau & karipap dan pekerjaan yang sebetulnya ikut bidang adalah penternak lembu susu di ladang swasta yang tak berapa nak berjaya dalam Malaysia ni.  Choi! Jahat betul mulut Ayu ni. Abaikan. Kira Ayu ni multi-experience. Dah macam 10 tahun kerjanyer kan. Tapi semua tu tinggal kenangan. Sekarang I am a fulltime housewife! 

Bahagia noks!

UPDATE

Tahan berapa bulan ja pon jadi fulltime housewife. Tak tahan bohsan pulak dahhhh. Rezki nak keja datang pulak time mengena. Maka officially in March 2015, Ayu willing untuk mengkayakan syarikat Korea. I'm with Coway HQ Malaysia!!! muehehehe.
Anyway, boleh visit official website laki bini bersama Coway Malaysia:


Oh. Tahun 2010 adalah tahun Ayu disahkan menghidapi penyakit yang sama macam late Michael Jackson yakni VITILIGO. Nak tau cerita lelebih, korang pegi kat tabs vitiligo eh. Kat situ semua entri-entri yang berkenaan dah siap tampal. And insyaallah akan terus update disitu. 

Ok. Tu je kot. Nak cerita.
Peace!

No comments: