14 July 2013

Tanya iyou: Ubat Vitiligo

Makin hari makin banyak soalan aku dapat pasal vitiligo dalam blog dan tak kurang jugak yang drop soalan kat inbox email aku. Jadi untuk menjawab dengan lebih terperinci, aku wujudkan satu segmen dalam blog aku sendiri yakni ''tanya iyou''. Kelas kau jahhh ada segmen dalam blog. WAHAHA.

Soalan pertama untuk segmen ni:

Jawapan:

Salam, wahai saudara Syfq Rzli :)

Kalau nak tau pasal penggunaan ubat vitiligo yang aku pernah guna semuanya aku dah cerita kat SINI. Seperti yang aku nyatakan dalam entri tu, aku sendiri tak sure ubat mana yang paling berkesan sebab aku banyak bertukar ubat. Jangan contohi sikap aku ni yer! Doktor pakar kulit pun dah pesan jangan kerap bertukar ubat. For your information, currently dah hampir setahun aku decide tak nak pakai apa-apa ubat. Ok tak?

Kalau saudara nak korek pasal ubat vitiligo, join kitorang kat dalam Vitiligo Bond Malaysia. Dalam Fb group ni kami banyak share masalah, pendapat dan termasuklah ubat apa yang kami pernah guna. Overall, apa yang aku boleh summary, tak semua orang boleh dapat kesan positive dengan ubat yang sama. Rata-rata mengakui certain ubat sesuai pada certain orang. Depend pada badan sendiri react dengan ubat yang kita consume tu. Faham tak?

Nak tanya ke apa, jom la klik join dalam group ni, ok? :)

Pasal Vitiligo Organics. Aku pun pernah nak cuba ubat ni. Tapi setakat ni aku tak jumpa mana-mana farmasi/kedai yang jual Vitiligo Orbanics unless kita kena purchase online. Betul tak? Harga bagi aku agak mahal.


So, pendapat aku, Vitiligo Organics punya main ingredient dia VCO (Virgin Coconut Oil/Minyak Kelapa Dara). Kita boleh cari alternatif lain yang guna ingredient yang sama. Contoh yang aku pernah guna produk Herba An-Nabaat. Pengasasnya pensyarah Fakulti Perubatan UPM. Lokasi area Bangi, dan ubat dia jauh lagi murah dari Vitiligo Organics. Tak salah kalau nak ikhtiar, kan?

Aku rasa banyak lagi produk bumiputra yang berasaskn VCO. Rajin-rajin la search. Mesti jumpa punya. Tapi selidik lah dulu sebelum beli yer.

Aku rasa takat ni lah dulu segmen kali ni. Dah panjang bebenor dah ni aku taip.
Selamat bersahur!

1 comment:

  1. 3 Studies SHOW Why Coconut Oil Kills Waist Fat.

    This means that you actually get rid of fat by consuming coconut fat (also coconut milk, coconut cream and coconut oil).

    These 3 studies from major medicinal journals are sure to turn the traditional nutrition world upside down!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...