21 October 2012

rumah syaitonnirrojim

Aku tak tau dari mana abah ngan mak datang jemput aku kat UPM naik lori... Lori tu tingggi gila... Aku nak naik tak sampai... So caranya aku hulur tangan, abah tarik aku naik atas lori tu... Aku bertiga dengan abah & mak je dalam lori tu... Sampai sekarang aku tak tau kenapa abah jemput aku balik naik lori... Lori jenama apa aku tak dapat nak trace...

Sampai je satu tempat abah berenti katanya nak rehat... Masa tu mak ajak aku turun tengok ada beruk kaler putih... Aku tak boleh dengar word 'binatang' konfem hormone adrenaline aku terembes dengan banyaknya... Maka aku pun turun dari lori tu... eh? senang pulak aku turun ye dari lori yang tinggi tu?

Sesampai je kat tempat yang mengikut kata mak aku ada beruk putih, memang aku teruja... Beruk tu unik, kaler putih pastu bulu dia lembut sangat macam kucing parsi u'olls... Jinak pulak tu... Ralit je aku dengan mak dok main dengan beruk tu... Pastu entah bila entah abah aku pun join jugak aku dengan mak main dengan beruk putih yang unik... Tiba-tiba keluar sorang budak perempuan pakai jubah putih... Sekali tengok macam budak biasa tapi ada benda lain kat dia yang buat aku rasa budak ni bukan manusia...

Budak ni ajak masuk rumah dia... Rupanya beruk-beruk putih yang unik tu pets dia... hooo: kagum2! Masuk-masuk family budak ni memang ramai... Dalam banyak-banyak orang yang aku salam dalam rumah tu ada sorang kakak ni takmo salam dengan aku... Ah! lantak ko laa... Sembang punya sembang, abah aku ajak gerak balik naik lori tadi... Sampai je kat luar rumah abah tarik tangan aku ngan mak lari cepat-cepat sebab abah dah letak bom dalam rumah tu... Rumah tu abah cakap rumah syaitonirrojim... Sebab tu bila kita masuk tadi diorang seme tak jawab salam pastu bila abah selawat diorang seme cam tak senang duduk pastu muka dah bertukar jadi merah-merah....

Dasyat tak mimpi aku???
wahahahahaha..... Tapi aku kagum ar kat abah dalam mimpi... Cara dia tarik tangan mak ngn aku lari sebab rumah tu nak meletup macam dalam filem wooo... Rumah tu meletup pun nampak hebat macam dalam filem omputih... Kalau dalam filem melayu menda meletup-letup nampak sangat pakai komputer...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...