02 June 2012

peluang

tak ada sapa pun yang terlepas daripada dosa... asal namanya manusia, boleh jadi sedar atau tak sedar dosa dah tercatit dalam buku amalan kita...
sekadar mengingatkan kawan-kawan, jugak pada diri sendiri, yakinlah Allah Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang...

sebelum aku bukak cerita yang dah ramai tanya, suka aku kat sini nak petik kata-kata dari Imam Hassan Al-Banna:
"jika kamu ingin memperbaharui hubunganmu dengan Allah, maka perbaharuilah taubatmu"

tiba-tiba aku rasa macam nak tangguh dulu cerita tu.. hehehe...

cumanya kat sini isi utama yang aku nak sampaikan: jangan pernah jemu bertaubat... kita bukan nabi hatta malaikat, kita manusia yang punya iman naik dan turun... tapi saat kita sedar iman kita turun, bangkitlah dengan kadar segera... baiki hubungan kita dengan Allah...

peluang sentiasa diberikan - peluang untuk BERTAUBAT

No comments: