14 April 2012

sengkuang calit

sapa pernah pergi downtown depan The Mines, Serdang angkat kening!!! kalau belum pegi cepat ajak abang, apak, boipren (bank bergerak) pegi sana.. korang belum sampai pintu gerbang uptown ni dari jauh dah buleh dengar suara budak tecik 'menjerit' tanpa jemu:

"sengkuang calit! sengkuang calit! mai cuba! mai cuba!"


slrrrruupp!!! sedap woooo
sengkuang calit nih bagi aku salah satu benda legend yang baru diangkat balik.. eh? baru ker aku yang tak perasan sebelum nih? (=.=' sebetulnya aku baru jumpa)

legend tak legend sengkuang calit nih aku makan tiap kali balik dari sekolah agama rakyat dari tahun 1998.. pastuh bila dah masuk tahun 2000 sengkuang calit 'hilang'... tahun 2012, muncul balik! komfem pasnih wajib singgah beli sengkuang calit kalau keluar...

dulu sekeping sengkuang calit 20sen je wa cakap lu.. kalau sengkuang special (saiz besar) paling mahal pun 50sen.. tapi yang nih aku beli RM2.00 (special).. biasa punya RM1.50..

icecream soda + sengkuang calit = best combination!
tempat korang ada tak orang jual sengkuang calit nih???

2 comments:

Cik Purple Pinkypuff said...

sengkuang calit? tak pernah makan.. mungkin tiada d sabah kot.. :D jom tgk blog baru cp.. http://littlequeenstory.blogspot.com/2012/04/jyeahhhh-suda-siap-tukar-warna-komen.html

blogyhouse said...

tak pernah makn dan x pernah dengar...risau lak nak makan benda yg x pernah makan...