16 October 2011

saya mau ayam inject sekilo!

siapa kata ayam besaq-besaq kat supermarket, pasar malam, yang apek moto bawak lelong depan rumah anda adalah AYAM YANG KENA INJECT???

cuba bayangkan 1 ladang ada berapa ekor ayam???
100ekor?? 50ekor??   <---- orang tak panggil ladang kalau banyak ni jerrr...
kalau larat pi la mana-mana ladang ayam pastu kira sekor-sekor... agak-agak boleh dapat tak 500 000 ekor???
TAK MUSTAHIL!!!!
antara sebab tak logik orang kata ayam kena inject:
kalau dah 1 ladang ada 500 000 ekor ayam, agak-agak camna rupa orang yang rajin inject ayam sekor-sekor tuh? masalah sebenar: mampukah???
satu injection harganya bukan sekupang dua.. search la harga steroid/bahan kimia lain di pasaran. kalau korang bukak bisnes, nak untung ke rugi??? so sekali lagi tak praktikal guna cara injection untuk gemukkan ayam
sepanjang aku belajar, cara nak gemukkan ayam bukan guna injection!
lebam-lebam kat badan ayam bukan sebab kena cucuk, tapi kena buli dengan manusia.. its all about welfare... pasal ayam lebam-lebam nih nanti aku cerita lain kali..
!jangan percaya ayam kena inject! 
p/s: kalau dah takut sangat, bela ayam sendiri! 

3 comments:

  1. saya sokong tuh cikgu ayu huhu ..

    ReplyDelete
  2. saya sendiri pun bela ayam belakang umah..tak perlu inject pun..ayam ni nak gemok senang jer, bagi makan banyak-banyak..^^,

    ReplyDelete
  3. knp aku rs mcm entri ni khas utk aku je? hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...