06 May 2011

hari-hari Hari Ibu

kecoh dekat facebook pasal Hari Ibu...
last aku sambut Hari Ibu masa dok hostel darjah 5 dulu... maklum la, 1st time berpisah dengan mak...
nak nak tengah berhinguih lagi time tuh dah kena dok hostel... tiap-tiap malam meraban cari mak... 
nasib baik ada Ibu... haaa, aku ada 2 Mommy...

mak - mommy kandung 
ibu - mommy yang jaga aku kat hostel masa darjah 5&6 dulu

dulu kalau sambut Hari Ibu, pakat beramai-ramai kami outing... semua borong bunga yang kelopak dia ada perfume tu.. sekarang ni dah tak dak dah bunga tu.. pastuh pos balik rumah....
outing bukan naik bas, naik trak Felcra yang dulu-dulu punya... sekarang trak tu depa buat angkut mat bangla n mat indon ja... kalau balik kampong pun naik trak tu ramai-ramai... bayangkan la dari Sitiawan-Selama duduk atas kusyen yang tak macam kusyen.... =.='

jadi di kesempatan ini, aku nak mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada mak khususnya dan semua ibu-ibu di luar sana amnya... hargai dan sayangi ibu selagi nyawa dikandung badan... syurga itu di bawah telapak kaki Ibu...
 comel kan mak aku???

haih, ni yang rasa nak balik sangat-sangat nih!
last paper Hari Ahad ni, Kimia! =.='

No comments: