24 March 2011

rezeki dari DIA

di sebuah kedai makan yang terkemuka, sebuah keluarga dari Jordan sedang menikmati dinner.. tak de angin, ribut mahupun tsunami melanda, 2 gelas air tumpah dengan jayanya bersama sebahagian juadah yang ada.. lalu si ibu memanggil seorang gadis comel yang kebetulan tak de keje...

"miss! mintak maap susahkan anda, saya nak mintak anda kemaskan meja sekejap" ucap si ibu dengan bahasa antarabangsa sambil tersenyum manis.
"ok2, bolehh.. no problemo" balas si gadis comel dengan senyuman manis jugak.

selepas meja kembali bersinar, si ibu memanggil semula gadis comel tadi lalu menghulurkan sekeping kertas merah..
"here your tips.. for cleaning just now. and pliz, take it! rezki from HIM" si ibu tersenyum lagi..

terkedu aku dapat not RM10! padahal tu bukan kerja aku pun.. aku tukang buat aiskrim je.. kebetulan aku lalu kat area situ.. ehh!! mana cerita gadis comel tadi????? hahahahahahaha...

p/s: alhamdulillah =)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...