05 March 2011

barang yang buat semak

selalunya mak-mak la yang buat tabiat ni hasil dari pemerhatian aku yang jitu terhadap mak aku sendiri dan mak-mak sedara aku.. tak tau la kalau mak korang tak.. kalau tak, bukan mak la tu.. hahahaha

KOTAK
mak selalu cakap kotak-kotak kosong ni berguna.. esok-esok boleh pakai nak bungkus benda la ape la.. pastuh bertimbun-timbun la kotak kat umah.. tapi aku tengok hasilnya berguna untuk kucing-kucing aku je.. jadi wad bersalin bertingkat-tingkat.. da macam hospital besar..

BAJU LAMA
mak selalu cakap baju-baju ni leh bagi kat sedara/orang susah.. tapi aku tengok dok berlonggok dalam almari tak pernah pun bagi.. sape yang pernah gi umah aku, diorang tau la camne besornya almari baju kt umah aku tuh..

KASUT LAMA
ikut kan aku kasut-kasut yang berhabuk n tak nampak bentuk kasut nak je aku buang.. tapi kompem mak aku marah.. katanya kasut tuh leh baiki then pakai balik.. tapi sampai kesudah dok tersepuk la kat situ buat loji taik cicak
kalau nak harap aku yang baiki kasut, jangan harap la..
dah kompem aku nak kasut baru. haha
PERMAINAN YANG DAH ROSAK
bukan barang mainan aku ea.. ni suma anak manja mak aku yang sorang tuh.. kitorang dulu mana ada barang mainan.. kalau aku menyapu rumah memang aku tahok buang je.. tapi nanti mak aku akan kutip balik.. alasannya, adik hang aiman tuh cari nanti mainan dia ni.. padahal aiman tuh dah besor panjang dan takkan main da barang tu..

mak korang macam ni tak? hahaha

3 comments:

loki said...

ni penyakit ni. tp aku dah lupa apa naka penyakit ni

iyou said...

oyeke?? x kn ni side effect kencing manis mak aku kot? hahaha

::CIK LYNN:: said...

hehe...aku rs yg ank2 dara yg bkal2 mak d zaman akn dtg wat bnda ni gk,,,hgahahaha