29 March 2011

animal welfare

sebagai pencinta haiwan a.k.a balal penternak berjaya, aku nak sajikan video tentang manusia yang tak bertamadun... 
AMARAN: video ni akan membuat AIR MATA jatuh bertubi-tubi.. kepada sesiapa yang FOBIA DARAH dan sebagainya, anda DIGALAKKAN untuk menonton video ni sekali seumur hidup. mana tau kot-kot fobia tuh hilang..

cuba fikir balik, agak-agak ada tak daging lembu/daging ayam/daging ikan yang diorang lenyek2 (proses) ni sampai kat mulut kita?? kebarangkalian besar ADA!!

even binatang itu khinzir, tapi dia tetap makhluk Allah.. binatang-binatang lain pun sama jugak.. binatang pun ada rasa sakit.. kalau tak, tak doknye 'mereka' nak keluarkan bunyi yang pelik-pelik..
"Berbuat baiklah kamu sekalian (ihsan),sesungguhnya Allah s.w.t kasih kpd org yg berbuat baik" (al-Baqarah:195)
 credit to: norizan

No comments: