27 January 2011

penyamar vitiligo

vitiligo? iyer, aku salah sorang mangsa.. dulu aku dah cerita pasal vitiligo ni. korang selak la balik all about vitiligo kalau nak tau/lupa..

masa otw balik kuliah tadi, aku jumpa anak dara tepi longkang nangis. katanya sangat malu sebab beliau mangsa macam aku jugak. aku faham jiwa seorang gadis comel macam aku jugak ni. aku tau sekarang gadis ni mengalami tekanan jiwa stage 5 macam aku jugak dulu-dulu. disebabkan aku nak berak cepat sangat time tu, 10 saat je aku pujuk:

" dik, ini link blog akak. bukak+baca. kalau adik baik hati, follow skali tau!”

ok, is0-isi kat bawah ni khas untuk gadis tue
tajuk: merujuk perkara di atas
objektif: menyamarkan tompok putih
bahan/material: bedak muka mahal, concealer 
(rujuk gambar di bawah)DSC02104*concealer boleh dibeli @ Watsons berdekatan. hanya RM8!! tapi kena sesuaikan dengan kaler muka korang la

prosedur:
1. bersihkan muka dengan pembersih muka + air yang bersih
2. pakai foundation. (step ni boleh skip kalau tak de foundation)
3. tempek concealer di bahagian putih tue (rujuk gambar dibawah)DSC02101

4. tempek bedak muka mahal  sampai rasa dah cun

hasil: tadaaa! korang dah cun macam aku!
nota: gambar dibawah tiada unsur edit-mengedit
asdkonklusi: jangan cepat tension. setiap penyakit ada ubatnya. p/s: doakan aku sembuh dari penyakit ni

5 comments:

  1. mari blaja make up bersama iyou jelita.. hehe
    x kesahla ko ader vitiligo ke hape..
    u still beutipul la bebeh..

    ReplyDelete
  2. aiishhhh......agakny mak andam pki bende ni gak x =P

    ReplyDelete
  3. insyaAllah..moga diberi ketabahan utk adik tu menjalani hari2 berikutnya....

    ReplyDelete
  4. bunga: teruja kenapa? hehehe

    PG: amiin~ iyou lagi terer dari mak andam.. mak andam pun x pakai bnd2 yg iyou pakai nih.. hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...