27 January 2011

Cara Ayu make up 'cover' Vitiligo

Masa otw balik kuliah tadi, Ayu jumpa anak dara tepi longkang nangis. katanya sangat malu sebab beliau mangsa macam Ayu jugak. Ayu faham jiwa seorang gadis comel macam Ayu ni. Ayu tau sekarang gadis ni mengalami tekanan jiwa stage 5 macam Ayu jugak dulu-dulu. disebabkan Ayu nak berak cepat sangat time tu, 10 saat je Ayu pujuk:

" dik, ini link blog akak. bukak+baca. kalau adik baik hati, follow skali tau!”

bahan/material: bedak compact  mahal, concealer 
(rujuk gambar di bawah)DSC02104*concealer boleh dibeli @ Watsons berdekatan. hanya RM8!! tapi kena sesuaikan dengan kaler muka korang la
prosedur: 1. bersihkan muka dengan pembersih muka + air yang bersih
2. pakai foundation.
3. tempek concealer di bahagian putih tue (rujuk gambar dibawah)

DSC02101
4. tempek bedak mahal  sampai rasa dah cun
hasil: tadaaa! korang dah cun macam Ayu!
nota: gambar dibawah tiada unsur edit-mengedit 

asd

5 comments:

  1. mari blaja make up bersama iyou jelita.. hehe
    x kesahla ko ader vitiligo ke hape..
    u still beutipul la bebeh..

    ReplyDelete
  2. aiishhhh......agakny mak andam pki bende ni gak x =P

    ReplyDelete
  3. insyaAllah..moga diberi ketabahan utk adik tu menjalani hari2 berikutnya....

    ReplyDelete
  4. bunga: teruja kenapa? hehehe

    PG: amiin~ iyou lagi terer dari mak andam.. mak andam pun x pakai bnd2 yg iyou pakai nih.. hahaha

    ReplyDelete