18 January 2011

bodohkah aku?

topik ni bertemakan kawan.. aku suka cakap pasal kawan kan? kat sini aku nak bagi 3 golongan... renung dalam-dalam.. jangan tuding jari, cuba jujur diri sendiri... kita tergolong dalam golongan mana....

1. bila kawan buat jahat kat kita, kita balas 2x ganda jahat kat dia balik.

2. bila kawan buat jahat kat kita, ah! lantak la... malas la aku nak layan kau lagi

3. bila kawan buat jahat kat kita, ofcoz kita rasa marah, kan? manusia biasa tak boleh lari daripada marah. tapi lepas marah hilang, kita dah boleh berfikir secara rasional.. kita maafkan kawan kita tu.. tak perlu masam muka.. tak perlu membenci... tak perlu mencaci...

seorang saudari gelakkan aku lalu berkata: "bodohnya ko biar orang buat jahat kat ko!"
bodohkan aku kalau aku cuba menjadi orang dalam golongan ke-3???
jauh dalam hati aku: kau sebenarnya yang bodoh, wahai saudari!

3 comments:

  1. lebih bijak la kot tak membalas.. sbb membalas akan menghasilkan aktiviti balas membalas yg xde kesudahan..

    ReplyDelete
  2. x..kite same je kn, ayu. tp, xde la smpy bls dendam kn? da puas wt ktupat sm2, abeh da la mrh 2 kn? hehehe ;) [tingat zman skola]
    2 lah.mlt manusia xkn tertutp slagi dy xskit gg, ulser, bisu @ mt..ngeh3 :P
    yg penting SABAR..
    eh2 miss u lah! <3

    ReplyDelete
  3. the lekat lekit story: klu boleh avoid betul2 balas dgn perbuatan jahat ni.. klu x smp bila pn x damai~

    zanaus: waaa... windu hg jugakkkk!!! tawu xpe, tp selagi diri ni bleh dipertahankan akan ku juang hingga ke titisan air mata yg terakhir! hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...