22 January 2011

anak yang istimewa

“nama saya Haikal. saya sakit mata. saya asal Baling, Kedah. saya suka duduk kampung. tapi satu je tak best. orang bandar kalau mati masuk suratkhabar, tapi orang kampung tak pun”

DSC02086

hahaha… seryes aku gelak pecah perut bila dengar budak ni cakap camtuh.. Haikal nih pemalu sket daripada 2 orang budak yang sakit mata tapi hyperactive. tak larat da nak jaga. atlast lepak dengan Haikal je….
Alhamdulillah, selesai sudah Program Tunas Kasih bersama anak-anak yatim dari Kompleks Kebajikan Rukaiyah pagi tadi.. apa yang dirancang sumanya berjalan dengan baik.. harap lepas nih program mingguan yang akan menyusul dpt dilaksana… *ayat skema dari setiausaha agong program*

alya da hampir-hampir menitis air mata dah bila Haikal cakap sumthing.. nak tau? tunggu cerita dari alya plakkk~

bukan comel, cantik+hensem sangat budak-budak nih. seryes! aku sempat kenal beberapa orang je hari ni sebab aku kena jaga budak sakit mata. kena kuaratin dengan budak-budak lain yang tengah main game. harap-harap aku + alya sakit mata jugak.. leh ponteng kelas! hahahaha

sempat g terjah kejap tengok budak-budak yang lainDSC02090

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Orang-orang yang bertanggungjawab mengurus anak yatim, baik dari keluarga sendiri atau tidak, maka aku dan dia seperti dua ini di syurga kelak.” Dan baginda memberi isyarat dengan merapatkan jari telunjuk dan jari tengah (ertinya berdekatan).”

3 comments:

  1. haikal btol2 buat aku menanges..
    dia sgt spesel..
    :'(

    ReplyDelete
  2. Ini benar-benar menarik. Aku suka membacanya.

    ReplyDelete
  3. thanx anonymous!

    nazalya: jgn nangis2 da.. nnt kita g jumpa haikal lagi ea!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...