06 November 2010

berkawan biar 1000000000000000

hidup nih tipu kalau hangpa ley hidup sorang2 tanpa kawan/sahabat..
kot mana pon mesti ada.. tapii! ada sebahagian daripada kita yang kureng beradab dengan kawan2/sahabat2nya.. adabnya banyak, tapi yang aku pilih ni selalu oghang lupa:
  • simpan rahsia + aib sahabat. kita x suka kan kalau rahsia kita oghang laen tahu. so jaga lah rahsia oghang lain.
  •  Sentiasa jaga percakapan masing-masing dengan kata-kata yang menggumbirakan. yang mana nak berguraw, jangan sampai melampau batas. emmm, ada yang x sedaq lagi dimana batas tuh. tuh maknanya hangpa belom kenal siapa sebenaqnya sahabat hangpa...
  • tak memotong bila sahabat bercakap. yang nih selalu jadi kan time borak ramai2. kan elok kita dengaq habeih sorang cakap baru kita cakap?
  •  panggil dengan nama yang sahabat kita suka.. hat nih dah habaq hari tuh kan.. =)
sahabat nih umpama chermin diri.. sapa x kenal diri sendiri, boley tengok dengan sapa hangpa bersahabat. bukan tengok chermin.. satgi ada yang dok merenyih sorang2.
nak mudah, kalau kawan pun macam setan, diri sendiri pon macam setan gak la.. ataupun lagi terok dari kawan dia tuh..  
 miss them so much
(T_T)

1 comment:

  1. krn mulut bdn binasa kan..
    hehe..
    susah nk cr kwn yg faham kita nie..
    huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...