19 September 2010

raya ada lagi

hype! aku kembali timbul setelah 2 minggu tenggelam di sungai dendang..

raya pertama, x taw la kena sumpahan/buatan orang... 1 family tertidoq sampai petang...
macam tahun2 sebelom ni, pagi memang x boley beraya lagi. habeh smayang raya memang umah aku full..
sempat beraya di umah mak teh+ mak ngah ja.. rumah yang paling dekat...
x taw la ada orang datang tengok kami terbungkang ka dak sebab pintu x bertutup! rumah terbuka la katakan.. hodoh betui.. yang betui2 beraya abah ja.. rajen abah pi ikot rombongan masjid pusing 1 kampung.. yang len ZZZzzZZZZzz....

raya kedua dan seterusnya, paling banyak berjalan.. qadho raya semalam..
penat jugak la.. aktiviti petang+malam sama ja... tidoq+makan+tengok tv

tak hengat raya ke berapa, aku terima kunjungan mek LINDA..
hambek, berjam2 melapok kat rumah aku.. ayah linda+abah memang x boley jumpa.. x lekang menyembang...
tima kaseh linda yer sudi beraya..nextime aku p umah hang pulak...

tak hengat jugak, kezutan dari mek SULHI plak...
hari tuh memang aku TERbangun lambat.. mak pun dah bising sbb lambat masuk dapuq..
kalau aku x masuk kedai untuk amek cabai memang x daj rezki la sulhi nak beraya...
tima kaseh jugak sulhi yer sudi beraya.. nextime aku p umah hang jugak...

raya ada lagi.. sempat+mampukah kita melawan dugaan+godaan untuk menyempurnakan posa 6? hahaha.. kepada yang berkenaan, ganti lah posa seawal mungkin.... =)

No comments: