03 August 2010

DILEMA: tolong pilih wey..

kecewa+sedih dengan 'sumthing'.. ingat dah habis,
rupanya menyesakkan lagi keadaan yang memang dah sesak...
aku manusia biasa, ada tahap kesabaran...
kalau dah overload, naek 'pecah' jugak..
kalau hangpa ada di tempat aku, agak2 pilih jalan mana?

JALAN 1
- buat perubahan daripada 'jalan' sebelum ni sebab lepas 1 kejadian antara 2 pihak, banyak sangat kebencian, dusta, fitnah, aniaya, isu antara dua darjat, emm... macam2 lagi laa masalah hubungan antara manusia-manusia yang sentiasa ada. dah tak mampu untuk perjuangkan hak sebab berat sebelah. tapi perubahan ni perlukan masa+usaha+kesungguhan untuk berjaya tahun 2013 nanti...

JALAN 2
- teruskan kat 'jalan' yang aku ikut sekarang untuk setahun lagi.. manfaat 'jalan' sekarang tersangat banyak. tapi perlukan ketahanan mental.. risikonya, manfaat yang banyak tuh belum tentu dapat dengan sempurna. bergantung pada urusan orang atasan.. kalau dah manfaat x sempurna, memang x cukup masa untuk 'cover'. dan semestinya manfaat yang x sempurna tuh akan mencacatkan kecemerlangan yg ada. tambah pulak takut tempoh setahun tuh rasa azab macam 10tahun.. emm, camna tuh?

2 comments:

  1. mintak pendapat ibu bapa.solat istikharah.

    kalau aku,aku bhenti buat apa yang aku xsuka.xkira la setahun ke sehari ke.

    ReplyDelete
  2. mak+abah aku x taw masalah ni. xnk diorg tawu.. solat istikharah da wat byk kali, smp skg xde petunjuk g(x kusyuk kot..huhu)

    emm, ramai ckp cmtuh.. waaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...