21 July 2010

CERITA CUTI: kawan makan kawan

nih alkisahnya adik aku no.3..
akim atau nama sebenar beliau Muhammad Mustaqim dan lebih dikenali sebagai 'apek'
ni la akim/apek.. *salah satu gmbaq yang selamat dlm hp. huhu*
intro: dah lama akim mengidam beli moto baru. skrg dia still guna motor fadhil, abang kitorang. so, sambil blajaq, dia wat part-time. memang membanggakan coz dia leh kumpul RM2+++ dalam masa 4 bulan!
macam2 keja lah dia buat.

isi penting: ada la kenalan akim nih offer motor125 2ndhand. cantik lagi. siap tunjuk geran, tunjuk moto, test rempit segala bagai. akim memang dah berkenan sangat la.. harga mamat tuh letak pun ngam2 duit yang akim simpan. so, member dia ni mintak duit pendahuluan atau bahasa kampungnya deposit RM15++. lagi bagus bayar terus. esok barulah mamat nih bagi motor coz kalau bagi sekarang dia tak dak transport la plak kan. tanpa pikiaq panjang, akim pun bagilah atas dasar member-member.

klimaks: esok petangnya seperti dijanjikan akim menunggu kedatangan member nih tadi. sampai malam tak datang2. kol tak berjawab. tanya member2 laen pun tak tawu. esoknya akim pegi umah mamat nih, dah kosong siap ada papan 'untuk dijual' depan rumah mamat nih.. dalam tempoh 5 hari, still x dak papa.

penutup: at last, akim buat report polis.. tak sangka member sendiri wat camtuh. sampai sekarang tak dapat dikesan. tapi tak pa, bak kata orang tua2, 'sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tersungkuq jugak'

4 comments:

*LyNn* said...

cian akim....kalu slmt kt dnia, kt akhirat xleh lari mna dh...huhu

iyou said...

kat akhirat pun akan lari jugak mamat tuh.. tapi lari yang tak dak hujung pangkal..... hahaha

*LyNn* said...

ngek toi...hahahaha

iyou said...

=P!