09 April 2010

sape yg BODOH ni??

pa yg hgpa akan rasa bila cikgu/lect ckp mcm ni:
"dah bodo tu bodo jugak la. soghang2 tak dak muka universiti langsung!"

xpun cakap mcm ni:
"awat la bodo sangat ni? makan apa x taw jadi ketegaq lagu ni nih!"

ataupun yg ni:
"pelik la saya. awat budak cina boley buat, budak melayu x boley buat? adakah sebab depa makan babi?  budak melayu nak pandai kena makan babi mcm budak cina jugak ka?"
 
emmm.. tak pun lagu ni:
"hangpa menngaji la tiap2 jam. dok tonggang tonggek tiap2 hari tapi duk bodo lagu tu jugak. tara pa kesan pon!"

sedey wo. tiap2 kelas word 'bodo' tuh wajib ada punya la. kalau x keluaq dari mulut beliau mmg x sah. nasib badan la.. sem depan dgn beliau lagik. bkn takat kami bdk2 melayu ja kena, kadang2 ngn budak cina skali kena hambuq. mula2 dulu mmg sakit hati sangat2. tapi lama2 kami pun naek lali. wat bodo je la.

 mana boley ckp lagu tuh kt student. kn? kn? lagi2 isu sensitip mcm bab agama ngan makan babi. kn? kn?
kalau la hgpa kt tempat kami2. agak2 apa yg hgpa akan wat?

haih... sahabat2 aku ramai kuaq nanti jadi warga pendidik.
jadilah warga pendidik yg mendidik dengan didikan yg baik. jangan contohi ayat2 diatas.

2 comments:

  1. ohhohh.jom mencarut kat lecturer tu balik.haha.err.taktak.shh.diamdiam.masa untuk balas dendam.buktikan kita takde la bodoh mana macam yang dia sangka.err.boleh ke?jom.

    ReplyDelete
  2. setuju!!! betol3x!! final ni.. tgk laa.. kitorang x bodo cm dy sgka.. yuk! usaha yuk! mesti boley punyer..!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...