10 April 2010

JUM SEDAQKAN DIRI!

adab bersahabat wah! intro yg sangat skema...
sharing is caring kan.. so, aku nk share la...
emel yg aku baca td straight 4ward. so aku edit sket bg hgpa x boring...
ni 50% ja isi2 dari emel tuh sbb aku pikiaq yg ni ja selalu KURANG kt sekeliling aku sepanjang hidup kt UPM ni...

Menolong sahabat sebelum sahabatnya meminta tolong
[sketsa hidop]
sahabat: isk.. isk.. isk...(tgh cita masalah)..isk..isk..isk..
sahabat ker: oo, yeker.. emm.... aku ada keja nk buat ni..
p/s: at least, tenangkan la kwn yg dok teghiak tuh kn.. nasihat sket.. baru la nama sahabat..

~Menyembunyikan rahsia sahabatnya.
[sketsa hidop]
sahabat: bla..bla..bla..(sumthing rahsia)..bla...bla..bla.. jangan cita kt org lain taw. aku xnk benda ni jd besaq.
sahabat ker: ...(kusyuk dengaq sambil angguk2)....'aku mesti bgtawu tuut mlm ni jgk'
p/s: kadang2 tanpa kita sedaq, kita ni punca org2 sekeliling kita gaduh..
ni nak habaq mai "banyak cakap, banyak la salah"

~Berdiam lebih baik daripada menyampaikan celaan orang lain terhadap sahabatnya
[sketsa hidop]
sahabat ker: weyh! hang nk taw, td minah tuh kata hang tuuuuut.... ada ka patut..
p/s: yg ni lg 1 kes. sbb tuh ramai org bergaduh

~Menegah orang lain yang ingin mengumpat sahabatnya seperti dia membela dirinya sendiri
[sketsa hidop]
orang lain: bla..bla..bla..(ngumpat)..bla..bla..bla..
sahabat ker: betoi weh.. aku rapat ngn dia aku taw la.. bla..bla..(ngumpat jugak)..bla..bla...
p/s: patutnya kita teguq org yg tgh kutuk kwn kita. ni dak, siap tambah ajinamoto lagi kt 'daging' tuh. sedap kan makan daging saudara sendiri? muhasabah diri balek... ada x kita wat kt cmni kawan kita? kalau ada, p la mintak maap balek kt dia... kita ni kn manusia besa...

~Jangan suka memberatkan sahabatnya dengan bebanan dan tanggungjawab, bahkan hendaklah dia meringankannya supaya sahabatnya bersenang hati
p/s: nih slalunya bab esaimen dlm group la kan.. dah declare jadi 1 group. sama2 la wat keja.. masing2 ada keja nk wat. tp kalau bab keja yg kena wat sama2... wat la sama2.. keja guna banyak otak, siap cepat+hasil mesti berbaloi punya.. pueh hati pun sama2.. x dak la yg kecik hati+gaduh2

sketsa2 kt ateih suma terkeluaq secara spontan dari cereberum+cerebellum aku. so, mintak maap la kalau ada yg teghasa.. post nih x ditujukan pada sesapa. cuma renungan utk kawan2+aku sendiri
apa yg penting, kalau nk oghang jaga hati kita, kita jaga la hati oghang sama..
 tetiba tingat LISA sbb baru pas dengaq lagu dehearty.. sbb tu tetiba rasa nk wat post ni.. hehe.. aku x penah g jumpa sahabat cm diorang. dlm hidup aku, LISA is da best.. dalam bersahabat, ada masa kita x sependapat.. senyum, gelak, sedey, teghiyak... 
tapi at last, kita tetap sama2.. kn LISA? hehehe
~MISS LISA~

5 comments:

  1. I LIKE DEAR!!!!
    LUV U ALL UYS!!! ^^

    ReplyDelete
  2. nnti nama anak masing2 mesti kena taruk 'lisa'..hhaha

    ReplyDelete
  3. AKU: thanks!!! luv u too!! miss u! hehehe
    syahmi: waa... boley jer.. x kesah.. tp kene diskas ngn suami dulu la.. hahaha

    ReplyDelete
  4. ohhohh.jangan jahat kat sahabat.tak best la.

    ReplyDelete
  5. whoa! suke2.wndu jugk weh...
    [sory baru terbc entry neh T__T]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...