12 March 2010

SUKA HATI AKU LA!!!!!

tahniah buat RANK HOLDER yg profesional mlm td..

tapi dalam keadaan kite nk mencapai kedamaian+perpaduan+kerjasama+silaturrahim utk 1 intake pun, ade jugak kn yg tak puas hati..

xpela aku anggap itu lumrah hidup dlm msyrkat.. tak semua suka apa yg kite buat.. mst ade je yg x setuju..
tp kalau buat keputusan tanpa usul periksa pastuh banned cmtuh jer, tu 1 lumrah kehidupan jugak ke?
emmmm.....

mlm td, perjumpaan berjalan dgn tenang..
tetibe je ade YO a.k.a pegawai staf *ramai owg x suke dya ni* dtg...
semua senyap...
pastuh aku dgr bunyi bisik2...

''alamak.. esok aku ade test.. lama lg la nmpknye..''

''adui.. dya dtg da..''

''hah.... redi2..''

dlm byk2 bisik tu, ade la sorang ni.. dy nk ckp ngn member dya kt depan *xtaw la ape dia*..
da elok2 redi *gaya mcm nk mengumpat*..
siap da sebut nama da...
dy toleh-toleh, baru sedar...
aku tersenyum je  kt tepi dya..
kesian aku tgkk... gelabah je sbb da x bley nk cover..

orang yang ade kurap je tawu gile gatal la kurap ni...
orang yg x de kurap x tawu..
orang yg x de kurap tawu nk kutuk, tawu nk geli je...
yg baik siket, tawu nk kesian je laa...

xpelaa.. even aku marah+sakit hati...
tp dgn penuh keSABARan... *cewah!* aku pujuk diri aku sendiri...

'' xpa, ayu... depa x taw cita sebenaq... skrg hang diam ja..
depa nk kata pa, biaq la...
hang senyum ja... x yah balaih papa..
kalau cita pon xdak owg akan pecaya...
tunggu ja masa tu tiba... dah nk dekat dah...
time tuh depa taw la sapa yg menganiaya, sapa yg teraniaya..
sabaq ayu... sabaq....''

be PROFESIONAL..
dlm latihan, beliau tetap pegawai yg kene hormat..
even dya ade kaitan dgn aku secara peribadi...
tp aku x dpt keistimewaan ape2 pun dlm latihan...
aku sama je mcm kadet yg lain..
bkn ade pangkat khas pun...
tetap kene panggil dya tuan, tetap sama2 kene blasah..

luar dari latihan..
itu hak persendirian...
aku rasa aku x pernah kacau hak peribadi orang lain..
lain la kalau aku ada kacau life orang lain...

p/s: kalau ade, sile lah tegur... tegur ape salah aku.. bkn maki2+kutuk2+umpat2 kt blkg aku.. kite kn saudara.. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...