08 March 2010

CERITA SODA-part 1



namaku SODA..
aku dilahirkan di Matrikulasi Kedah, Changlun. mamaku STACY.. aku selalu tny mama..

SODA: mama, mana papa SODA? kenapa papa x penah wujud depan mata SODA? papa x syg SODA ke?
mama SODA: ..............


mcm tu la tiap2 kali aku tny mama. mama diam je.. x jwb pape... aku kecewa sgt. aku tau mama sedey.. aku janji tanak tny soalan tu lagi..

satu hari tu, time aku tgh men2 dgn abg2 aku, tetibe ade 2 awek cun dukung aku.. aku menangis panggil mama.. aku takuut.. ape la awek ni nak buat kt aku.. aku gabra.. aku menggeliat terjun dr tgn salah sorang awek y g pgg aku td.. terus aku pegi kt mama..
awek td x cube tgkp aku balek.. dioang jus amek pic aku je..



SODA: mama, diorg ni sape?
mama SODA: sayang jgn takut.. awek2 ni baik.. mama selalu dpt makan sbb diorang.. bilik diorg depan tu je.. sbb tu mama selalu lepak dekat sini.. mama selalu singgah bilik diorang..
SODA: diorang x garang ke? x buli kite ke?
mama SODA: x la.. awek2 tu baik orangnye.. rumate diorng pun baik..

SODA: yang dukung SODA td tu?
mama SODA: dya suke SODA kot.. sbb tu dya dukung SODA td..

kata mamaku sambil membersihkan badanku.. aku tengok je gelagat awek2 td.. xtawu la nk kate pape.. aku takut sgt.. aku x bese..



*****************************************************************

dari jauh aku da nampak awek aritu jalan otw nk ke bilik dy.. aku nmpk dia senyum sambil panggil aku.. aku da terundur2..
alamakk...! mana mama ni... aku takut sgt2..
tetibe aku terbau sumting yg sedap!
aah! Awek ni bawak balik makanan..!

aku sedar2 je awek ni da dukung aku.. tu la, ralit sgt aku tgk plastik merah yg awek ni pgg.. huhu.. tp aku x gabra mcm mula2 dulu.. aku igt lagi pesan mama.. kalau dapat masuk bilik diorg, jg perangai elok2..


*1st time aku masuk bilik awek ni*

*****************************************************************

da betahun(ikut tahun kuceng) aku idup ngn awek ni.. mak aku pun da x risaw psl aku sbb aku d x takut mcm dulu...
bygkan betapa bahgianya aku..
makan sama2..
tgk muvie sama2..

main sama2..
tido sama2..

bila aku kotor awek ni mandikan..
*no pic. sory (=_=)*
tiap2 mlm aku teman awek ni stadi.. kdg2 smp aku tetdo..

1 comment:

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu